تخصصی‌ترین مرکز پخش و ارسال فیلم به فستیوال‌های بین‌المللی درگاه فیلم ایران
×

فراخوان نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «عباس کیارستمی»

فراخوان نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «عباس کیارستمی»
+ -

فراخوان نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «عباس کیارستمی»

به گزارش درگاه فیلم ایران به نقل از روابط عمومی جشنواره، نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «عباس کیارستمی» به دبیری «حامد سلیمان‌زاده» منتقد سرشناس ایرانی، از 12 تا 14 تیرماه 1403 (2 تا 4 جولای 2024 میلادی) به طور همزمان در برلین و تهران به شکل کاملا مستقل و با همکاری چهره‌های برجسته سینمای ایران و جهان برگزار می‌شود.

در سایت این جشنواره درباره این رویداد توضیح داده شده است: این جشنواره محفلی برای پاسداشت نقش و جایگاه او در تاریخ سینمای جهان است، استفاده از نام «عباس کیارستمی» در عنوان جشنواره نوپای ما افتخاری بزرگ و همزمان مسئولیتی چشمگیر است تا بتوانیم با حمایت شما در مقام فیلمساز، قدم های مهمی در ادامه مسیر سینمای او برداریم. جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «عباس کیارستمی» بستری است برای تداوم میراث او با تکیه بر معرفی استعدادهای نوین فیلمسازی در سراسر جهان».

الف) مضامین آثار ارسالی

آثاری برای ثبت نام دعوت می شوند که راجع به شخصیت، اندیشه و جهان بینی کیارستمی، آثار هنری او (شامل شعر، طراحی، عکس، ویدئو آرت، فیلم) و همچنین متأثر از عناصر روایی و سبکی سینمایی اش باشد.

ب) گونه های فیلم کوتاه

تمام فیلم های کوتاه داستانی، انیمیشن، مستند، تجربی و ویدئو آرت می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

پ) نکات مهم در ارسال آثار

  • آثار ارسالی باید از نظر مضمونی، محتوایی و فُرمی مطابق بند الف باشند.
  • ⁠مدت زمان آثار باید بین 1 تا 24 دقیقه باشد. ⁠
  • هیچ محدودیتی برای سال تولید فیلم ها وجود ندارد و آثاری که قبلا اکران یا در جشنواره ای حضور داشته اند، اجازه شرکت در این رویداد را دارند.
  • ⁠تمام فیلم ها باید مستقل تولید شده ‌و هیچ نوع وابستگی به نهادهای دولتی نداشته باشند.
  • ⁠آثار باید از طریق تکمیل فُرم و به شکل آنلاین ثبت نام شوند.

ت) فرمت های ارسال آثار

Format: MPEG2, MPEG4 (H.264), MOV (H.264) با زیرنویس انگلیسی چسبیده

Resolution: Full HD, 1920 x 1080

Frame Rate: 25p – 50i

ث) جوایز جشنواره این جشنواره رقابتی است و به آثار برگزیده اول تا سوم جوایز زیر تعلق می‌گیرد:

  • فیلم اول: 500 یورو + تندیس جشنواره + لوح تقدیر
  • فیلم دوم: 400 یورو + تندیس جشنواره + لوح تقدیر
  • فیلم سوم: 300 یورو + تندیس جشنواره + لوح تقدیر

برای تمام فیلم های پذیرفته شده در بخش مسابقه گواهی شرکت صادر می شود.

  • آخرین مهلت ارسال آثار:‌ 25 خردادماه 1403 خورشیدی
  • اعلام عناوین آثار برگزیده: 5 تیرماه 1403 خورشیدی
  • تاریخ برگزاری جشنواره: 12 تا 14 تیرماه 1403 خورشیدی
  • محل برگزاری جشنواره: برلین/تهران

از همه علاقه‌مندان و فیلمسازان مستقل دعوت می‌شود تا جهت مطالعه فراخوان و شرایط ارسال فیلم به وب سایت رسمی این جشنواره به آدرس https://kiarostamifilmfest.com مراجعه کنند.

http://iranfilmport.com/files/ckfinder/userfiles/images/عباس_کیارستمی_درگاه_فیلم_ایران_علیمحمد_اقبالدار_فراخوان_جشنواره_علیمحمد_اقبالدار.jpg

«عباس کیارستمی» کارگردان مطرح سینمای ایران که برای درمان بیماری خود سال 1394به فرانسه رفته بود، 14 تیر ماه 1395 در سن 76 سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری در پاریس چشم از جهان فروبست.

فیلم‌های «طعم گیلاس» و «خانه دوست کجاست» از جمله آثار این کارگردان به شمار می رود و با فیلم «طعم گیلاس» در سال 1997 جایزه نخل طلای جشنواره فیلم «کن» را هم از آن خود کرد.

نخستین تجربه هنری او نقاشی بود او این هنر را تا پایان دوران نوجوانی همچنان ادامه داد تا آنجا که در سن 18 سالگی توانست در یک مسابقه نقاشی برنده جایزه شود. وی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران پذیرفته شد و بیشتر به فراگیری نقاشی و طراحی گرافیک پرداخت و در هنگام تحصیل برای تأمین هزینه‌های زندگی به عنوان پلیس راهنمایی رانندگی مشغول به کار شد.

کیارستمی از سال 1340 به عنوان نقاش تبلیغاتی در آتلیه 7 و یکی دو موسسه دیگر به کار طراحی جلد کتاب، پوستر و آگهی‌های بازرگانی پرداخت، و بعدها به «تبلی فیلم» رفت. از سال 1346 در سازمان تبلیغاتی نگاره به طراحی و ساختن تیتراژ فیلم پرداخت که نخستین آنها تیتراژ فیلم وسوسهٔ شیطان ساخته محمد زرین دست بود.

 

نظرات شما
نظری درج نشده است.
درج نظر شما
+ مشاهده لینک های اصلی سایت
آخرین اخبار