تخصصی‌ترین مرکز پخش و ارسال فیلم به فستیوال‌های بین‌المللی درگاه فیلم ایران
×

کلاهبرداری با طمع «کَن»

کلاهبرداری با طمع «کَن»
+ -

کلاهبرداری با طمع «کَن»

به نظر شما چند فستیوال با نام «کَن» در جهان وجود دارد؟ یک فستیوال؟ خیر، ده ها فستیوال با نام «Cannes» وجود دارد که بعضی از آنها عبارتنداز: Cannes Film Awards / Cannes Short Film Festival / Cannes Indie / Cannes Worlds و ...
 
چندی است که شخصا، با خود در جدل این موضوع هستم که آیا افشاگری، روشنگری، آگاهسازی و یا هر نام دیگری از «گَندزدایی» در پروسه پخش و ارسال فیلم در شبکه های مجازی و خبرگزاری ها فایده ای دارد؟ آیا فیلمساز نوعی و عوام بطور کلی علاقه دارند که حقیقت را بدانند و یا بیشتر مایلند در خواب غفلت و نادانی خود بیش از پیش فرو روند؟ در آخرین مطلبی که پیج و سایت منتشر کردیم، فردی نظر بسیار نا امید کننده و توهین آمیزی قرار داد و اشاره کرد که «شماها قصد خودنمایی دارید!» البته سال‌هاست که «درگاه فیلم ایران» یک تنه مقابل حجم ناملایمتی ها ایستاده و سعی کرده خم به ابرو نیاورد! اما باز هم از خود پرسیده ایم که به واقع منفعت روشنگری، آیا سود و منفعت شخصی است؟ آیا پخش و ارسال فیلم به فستیوال‌های گرید D ذره ای از توان ما میکاهد که مقابل آن ایستاده ایم؟
در همین تاریخ، 17 فوریه 2024، فستیوال «کَن» باز، در حال پذیرش فیلم ها و نتایج هنوز اعلام نشده است. با این حال، بسیاری از فیلمسازان ناآگاه و سودجو، با انتشار اخبار پذیرش فیلم هایشان در فستیوال های مشابه و همنام Cannes و حتی، چسباندن لوگو «کَن اصلی» روی پوسترشان، اعلام کرده اند که فیلمشان پذیرفته شده است. بقدری این اخبار مضحک، خنده دار، توهین آمیز و شوکه آور است که روزهاست توان جمله بندی مقاله ای در این خصوص را در خود ندیده ام! چگونه میتوان کسی را که خود را به خواب زده است، از خواب حماقت بیدار کرد؟
 
 
و اما امشب، با انتشار خبری از سوی «انجمن سینمای جوانان» یکی از دفاتر، تاب نیاوردم و تصمیم گرفتم که در خصوص این حماقت توهین آمیز مواردی را بیان کنم.
1. نام «Cannes» یک اسم خاص بوده و به شهر ساحلی در فرانسه بازمیگردد. مانند بسیاری از نام های خاص فستیوال های دیگر چون: New York،  River، Road، Mumbai، London و ... بنابراین طبیعی است که فستیوال های دیگری از این نام برای فستیوال های خود استفاده کنند. که بعضی از آنها عبارتنداز: Cannes Film Awards / Cannes Short Film Festival / Cannes Indie / Cannes Worlds و ...
2. هر فستیوال با اصالتی دارای سایت رسمی است. بنابراین با یک جستجوی ساده می‌توان نام فستیوال، لوگوی فستیوال و line-up حال حاضر فیلم ها را به دست آورد.
3. بعضی از همکاران عزیز و فیلمسازان گرانقدر؛ که در حوزه ی پخش فیلم فعال هستند، بدانند که سال هاست تحت نظر «درگاه فیلم ایران» هستید و از بسیاری از شماها مدارک و شواهد کلاهبرداری جمع آوری شده است. بنابراین مراقب روند کاری خود باشید. از متانت و خودداری ما سوءاستفاده نکنید.
4. خطاب به خبرگزاری ها، دفاتر انجمن سینمای جوانان و ... که اقدام به انتشار بی پایه و اساس اخبار جعلی می‌کنند؛ اگر اطلاعاتی در خصوص صحت و سقم اخبار ندارید؛ اگر در این زمینه کارشناس نیستید؛ یا خبر را منتشر نکنید و یا مشورت بگیرید.
 
 
در اسلایدها؛ تلاش کردیم نشان دهیم که چه تعداد جشنواره، با نام Cannes وجود دارد؛ «کَن» کجاست؛ و کلاهبردار کیست.
شان خود، فیلم و حرفه‌ی پخش کنندگی را حفظ کنیم.
 
«علیمحمد اقبالدار»
مدیریت درگاه فیلم ایران / 28 بهمن 1402
 
نظرات شما
نظری درج نشده است.
درج نظر شما
+ مشاهده لینک های اصلی سایت
آخرین اخبار