تخصصی‌ترین مرکز پخش و ارسال فیلم به فستیوال‌های بین‌المللی درگاه فیلم ایران
×

حمله هکري به «نتفليکس» با رخنه به سيستم ايميل «درگاه فيلم ايران»

حمله هکری به «نتفلیکس» با رخنه به سیستم ایمیل «درگاه فیلم ایران»
+ -

حمله هکری به «نتفلیکس» با رخنه به سیستم ایمیل «درگاه فیلم ایران»

با اطلاع رسانی شرکت Hosting Provider درگاه فیلم ایران، که سرورهای «درگاه فیلم ایران» توسط آن تامین می‌شود، شرکت «میهن وب هاست»، مطلع شدیم که در روز های اخیر، گروهی با رخنه (نفوذ) در سرور ایمیل «درگاه فیلم ایران» (رخنه به سیستم سرور و نه در اسکریپ های نوشته توسط برنامه نویسان «درگاه فیلم ایران») به کاربران و مشتریان شرکت بزرگ و نامدار NETFLIX آمریکا حمله کرده و از آنها اخاذی کرده اند.

«نتفلیکس» طی نامه ای از Provider درخواست کرد که «درگاه فیلم ایران» موضوع را پیگیری و با تغییر در مشخصات سرور، از این حملات دنباله دار جلوگیری کند که کارشناسان فنی شرکت، با جابجایی آیپی های سرور ایمیل، مشکل را کمتر از 12 ساعت حل نمود. در این متن کوتاه قصد بازگشایی مسائل فنی و چگونگی مواجه ما با آنها را نداریم و شاید بیان این موارد هم بصورت مستقیم به مخاطبین و فیلمسازان شرکت ارتباطی نداشته باشد ولی از این منظر این متن و این اطلاع رسانی مهم خواهد بود که نگاهی دوباره به جایگاه «درگاه فیلم ایران» و چرایی انتخاب این شرکت و سرور آن به عنوان «میزبان حمله» کنیم.

«درگاه فیلم ایران» در این سالیان با فعالیت ها و محتوا سازی استاندارد بصورت فارسی و انگلیسی، جایگاه ویژه ای در رنکینگ گوگل پیدا کرده است که گروه هکری، با شناسایی این جایگاه، «درگاه فیلم ایران» را جهت این حمله هکری انتخاب کرده است که از این منظر، این اتفاق به نوعی به فال نیک گرفته می‌شود. البته نیازی به گفتن نیست که به هیچ عنوان این جور فعالیت مورد تائید ما نبوده و نخواهد بود.

«درگاه فیلم ایران» با بروزرسانی های متوالی و بروز کردن سیستم های خود که شاهد آن هستید، در تلاش همیشگی حفظ امنیت اطلاعات فیلمسازان خود است.

در ادامه تصاویر و اسنادی از این حمله منتشر خواهد شد که برای کارشناسان این حوزه قابل بررسی و آنالیز خواهد بود.

لینکی از بررسی ایمیل ارسال شده توسط هکرها: https://incident.netcraft.com/7e663ee7095a/#formatted

 

نظرات شما
نظری درج نشده است.
درج نظر شما
+ مشاهده لینک های اصلی سایت
آخرین اخبار