تخصصی‌ترین مرکز پخش و ارسال فیلم به فستیوال‌های بین‌المللی درگاه فیلم ایران
×

«سيد محسن پورمحسني شکيب» براي دومين بار واجد حضور در «اسکار دانشجويي» شد

«سید محسن پورمحسنی شکیب» برای دومین بار واجد حضور در «اسکار دانشجویی» شد
+ -

«سید محسن پورمحسنی شکیب» برای دومین بار واجد حضور در «اسکار دانشجویی» شد

به گزارش «درگاه فیلم ایران» انیمیشن کوتاه داستانی «دنیای خاکستری خاکستری» به کارگردانی «سید محسن پورمحسنی شکیب» و پخش‌کنندگی «درگاه فیلم ایران» به مدیریت «علیمحمد اقبالدار»، پس از حضورهای متوالی و درخشان، در در بخش رقابتی و اصلی چهار جشنواره‌ی مورد تایید آکادمی اسکار «Atlanta» ،«Cleveland»، «AmDocs» و «Spark»، واجد شرایط حضور و رقابت با دیگر آثار منتخب در«اسکار دانشجویی» شد. 

IRAN FILM PORT (An Iranian Films Agency and Distribution) announces formally and proudly that the short animation named "It's a Gray Gary World" directed by "Seyed Mohsen Pourmohseni Shakib" has been officially qualified for "Student Academy Awards" in USA 2023. This short animation is being distributed by "IRAN FILM PORT" company, under the supervision of "ALIMOHAMMAD EGHBALDAR"

گفتنی است انیمیشن کوتاه داستانی «دنیای خاکستری خاکستری» در جشنواره اسکاری «Spark Animation» نائل به کسب جایزه «The WIA Diversity Award» نیز شده است. «سید محسن پورمحسنی شکیب»، انیمیشن‌ساز و فیلمنامه ‌نویس جوان ایرانی، پیش از این با اثر درخشان دیگری با عنوان «پوتین» یا «The Boot»، به عنوان نماینده ایران در «اسکار دانشجویی 2022» حضور داشته و توانسته برای اولین بار کاندید نهایی بخش انیمیشن شود و به عنوان فینالیست برای «جایزه اسکار» با دیگر آثار منتخب از سراسر جهان به رقابت پردازد و «درگاه فیلم ایران» این افتخار بسیار بزرگ را به جامعه‌ی کوتاه سازان ایران تبریک گفته و به خود می‌بالد که در تمامی مراحل همراه فیلمسازان برجسته ایرانی که در مدیوم کوتاه فعالیت داشته‌اند، بوده است.

اسکار دانشجویی از سال 1973 توسط آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا در چهار بخش تجربی، مستند، داستانی و انیمیشن برگزار می گردد. روند بررسی فیلم‌ها نیز دقیقا همانند جوایز اسکار توسط اعضای آکادمی انجام شده، با این تفاوت که این جایزه تنها مخصوص فیلم‌های دانشجویی و فیلم‌سازانی است که مشغول به تحصیل در دانشگاه هستند. شایان ذکر است که تا به این لحظه 11 نفر از برندگان اسکار دانشجویی موفق به کسب جایزه اسکار و 63 نفر نیز فقط کاندید شدند که از این میان می توان رابرت زمکیس، باب سجت، اسپایک لی، تری پارکر، جان لستر و گرگ مارکس را می‌توان نام برد.

از جمله افتخرات بین‌المللی این اثر می‌توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • کسب جایزه در جشنواره اسکاری «Spark Animation» کانادا - 2022 / لینک خبر
  • کسب دیپلم افتخار و جایزه در جشنواره بین‌المللی «International Cartoon and Animation Festival of Norway» نروژ- 2022 / لینک خبر
  • حضور در جشنواره بین‌المللی «20th Fantoche International Animation Film Festival» سوئیس - 2022 / لینک خبر
  • حضور در 27امین دوره جشنواره بین‌المللی و ورودی گویا «Cine Mad Film Festival» اسپانیا - 2022 / لینک خبر
  • حضور در 35امین دوره‌ی جشنواره اسکاری «Atlanta Film Festival «Out On Film آمریکا - 2022 / لینک خبر
  • حضور در 12امین دوره‌ی جشنواره اسکاری «The American Documentary and Animation Film Festival» آمریکا - 2023 /  لینک خبر
  • حضور در 47امین دوره جشنواره اسکاری «Cleveland International Film Festival» آمریکا - 2023 / لینک خبر
  • حضور در 13امین دوره جشنواره بین‌المللی «Baku International Film Festival» باکو - 2022 / لینک خبر

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که: «در یک دنیای کاملا خاکستری، هویت رنگی یک مرد جوانِ محافظه‌ کار به صورت تصادفی توسط یک پسر بچه بازیگوش بر‌ملا می‌شود. مردم از این اتفاق وحشت کرده، پلیس را صدا می‌زنند تا ...»

از عوامل این فیلم می‌توان به: کارگردان و تهیه‌کننده: سید محسن پورمحسنی شکیب، کارگردان هنری: پژمان ماله‌میر، داستان و فیلمنامه: سید محسن پورمحسنی شکیب، انیمیشن و مواد اضافی داستان: پژمان ماله‌میر، طراح صدا و موسیقی متن: محمد زمان‌ثانی، رنگ‌آمیزی: مریم جعفری، موسیقی تیتراژ: سپهر دانش و فولی افکت: مریم یعقوبی اشاره کرد.

نظرات شما
نظری درج نشده است.
درج نظر شما
+ مشاهده لینک های اصلی سایت
آخرین اخبار