تخصصی‌ترین مرکز پخش و ارسال فیلم به فستیوال‌های بین‌المللی درگاه فیلم ایران
×

آشنايي با جشنواره اسکاري «Big Sky Documentary Film Festival» آمريکا

آشنایی با جشنواره اسکاری «Big Sky Documentary Film Festival» آمریکا
+ -

آشنایی با جشنواره اسکاری «Big Sky Documentary Film Festival» آمریکا

جشنواره فیلم مستند «Big Sky Documentary Film Festival» که به اختصار با نام «BSDFF» شناخته می‌شود، یک رویداد بین‌المللی فیلم غیر داستانی است که برای اولین بار در سال 2003 به عنوان یک رویداد هفت روزه برنامه‌ریزی و برگزار شد، که در گذر سالها به رویدادی ده روزه بدل شد و هر سال در ماه فوریه در «Missoula» واقع در «Montana» آمریکا برگزار می شود. در این رویداد آثار مستندی که از سراسر جهان برای «Big Sky» ارسال می‌شوند، مورد نقد و بررسی قرار داده شده و به پذیرش و نمایش آنها پرداخته می‌شود. جشنواره فیلم مستند «Big Sky» در واقع یکی از بزرگترین رویدادهای سینمایی در «Montana» است. این جشنواره هر سال به طور متوسط  150 فیلم مستند را در سالن‌های تئاتر تاریخی «Wilma» ،«The Top Hat» ،«The Roxy Theatre» و «Crystal Theatre» در مرکز شهر «Missoula» ارائه می دهد.
 
 
«BSDFF» شامل بخش دیگری به نام «DocShop» می‌باشد. ساز و کار این انجمن ایجاد فرصت‌هایی برای فراهم ساختن ارتباط بین مستندسازان و جامعه هنری معاصر و گسترش صنعت و هنر مستندسازی می‌باشد. این برنامه شامل کارگاه‌های آموزشی، کنفرانس‌ها، ارائه طرحها به صورت «Work-In-Progress» و جلسات سالانه «Big Sky Pitch» می‌باشد. حامیان و برگزارکنندگان این بخش متشکل از: HBO Documentary Films، رسانه‌ها، «BBC Storyville» ،«CNN «ITVS» ،«POV» ،«PBS» ،«Tribeca Film Festival» ،«Sundance Doc Fund»، «Chicken & Egg Pictures» ،«The Fledgling Fund و «Catapult Film Fund» نیز می‌باشد.
 
در سال 2023 رویداد «Big Sky DocShop» با تمرکز بر کاوش در سیر تکامل پیشرفت مستندسازی در مقیاسی جهانی بوده در حالی که دانش بنیادی مستندسازی را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد، برگزار خواهد شد. این رویداد شامل جلساتی بوده که به بررسی اصول فیلمسازی مستند، سبک و هدف، پروسه ایده تا تولید، تدوین و سایر تکنیک‌های عملی و همچنین گفتگوهای آکادمیک درباره مسئولیت‌پذیری، اعتبار رسانه و تهیه‌کنندگان نیز می‌باشد. این کنفرانس به دنبال پاسخ دادن به سؤالاتی نظیر «آیا مجموعه مشترکی از فنون اجرایی، فناوری‌، ایده‌سازی و خلاقیت در ساخت و ثبت حقایق به صورت مستند وجود دارد که مرزهای آثار ساخته شده در این ژانر مشخص سازد؟» یا «چه مکانیسم و اصولی برای حفظ مستندنگری در برابر حقیقت و ثبت آن وجود دارد؟ ...»
 
 
«BSDFF» تا کنون میزبان میهمانانی نظیر «Indy Rock legends» ،«Yo La Tengo» ،«Grant Hart» ،«Lydia Loveless» ،«Comedians Tig Notaro» و «Chris Fairbanks» بوده است. همچنین در سال 2022 به نمایش آثاری چون «The Balcony Movie» ،« Dear Mr. Brody»، «Oyate»، «One road to Quartzsite » و «After Antarctica» پرداخت.
 
 
جشنواره بین‌المللی فیلم «Big Sky Documentary Film Festival» با قدمتی بالغ بر دو دهه و با تمرکز بر آثار «مستند» در دو مدیوم «کوتاه» و «بلند» تحت حمایت «آکادمی جوایز اسکار»، جوایز خود را در بخش‌های ذیل اهدا می‌کند: «منتخبین در هر بخش جایزه نقدی 500 دلاری نیز دریافت می کنند.»
  • جایزه بهترین مستند بلند «40 دقیقه به بالا»
  • جایزه بهترین مستند کوتاه «15 تا 39 دقیقه» 
  • بهترین MINI-DOC «کمتر از 15 دقیقه» 
  • جایزه «Big Sky» / آثاری قابل پذیرش اعم از «کوتاه یا بلند» که بیان هنرمندانه‌ای در توصیف شخصیت‌، تاریخ، سنت «غرب آمریکا» داشته باشند.

گفتنی است آثار منتخب در بخش‌های «مستند کوتاه» و «مینی مستند» شرایط حضور و رقابت در «آکادمی جوایز اسکار» را می‌یابند.

 

 
 
جهت اطلاع از تاریخ ارسال آثار خود به جشنواره «اینجا» کلیک کنید.

 

نظرات شما
نظری درج نشده است.
درج نظر شما
 
 
 
+ مشاهده لینک های اصلی سایت
آخرین اخبار